Utvärdering av dagens prestation

På framridningen till Lätt B:1 kändes han riktigt fin, dock anade jag lite tjurighet från hans sida vilket tyvärr kom fram inne på banan. Överlag var han fin men några missar gjorde att vi tappade lite poäng. Så utan de missarna hade våra 69,310% kunnat ligga på över 70%, placeringsmässigt hade det dock inte gjort någon skillnad eftersom jag vann men det är ju alltid kul att få bra procent.


I Lätt A:1 gick han tyvärr inte lika bra, han var väldigt seg vilket gjorde det i princip omöjligt för mig att få bra tramp bakifrån och få upp formen ordentligt, dessutom var han lite olydig också och försökte emellanåt att komma undan mina hjälper och göra som han själv ville. Som tur var syntes det inte så tydligt så det påverkade inte procenten jättemycket, men det är klart att skulle han varit alert och ordentligt framme för skänkeln så skulle procenten garanterat gått upp åtminstone lite grann. Men även i denna klassen hade det inte spelat någon roll sett till placeringen, eftersom jag vann även denna klassen. Min procent i Lätt A:1 landade på 67,105%.


Något jag tycker är lite roligt är att även om jag ridit bland D ponnyerna så hade jag vunnit båda klasserna trots att det var både fler och bättre starter där. Så jag är faktiskt riktigt nöjd med dagens prestation, speciellt med tanke på att det var tre månader sedan Sack var ute på tävling.


I morgon kommer det även bilder från ritterna, dock inte världens bästa kvalitet men bilder i alla fall.


Kommentarer
Postat av: erika

oh vad kul, grattis igen! Ska verkligen försöka komma igen på lördag ska bli grymt kul att titta på DM,et och då ska jag banne mig hälsa på dig :) hehe. Kan ju försöka fota eller filma till dig om du vill. OM jag ändå är där liksom, vet ju själv att det är väldigt kul att ha

2012-09-30 @ 22:09:01
URL: http://www.erikajoyisabella.blogg.se
Postat av: Olivia Gustavsson

Kul att det gått bra :)

2012-10-01 @ 11:12:16
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se
Postat av: Evelyn

Super fin blogg! Följer dig på bloglovin! =) LÄSER DIN BLOGG ABSOLUT DAGLIGEN!

2012-10-01 @ 15:23:29
URL: http://ponnystaar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0