Längtar tills vecka 42 och 43!

För då ska jag ut på prao, och precis som sist så har jag fått super bra prao-platser. Första veckan ska jag vara på kungshaga gård (kungshaga.com), och andra veckan ska jag vara med en distriktsveterinär som framförallt är inriktad på hästar men ibland är hon även på en smådjursklinik.


Förra året praoade jag på en hund och katt klinik vilket var både roligt och lärorikt, men att vara med en distriktsveterinär tror jag kommer bli ännu roligare! Och jag vet att jag inte behöver oroa mig för att jag ska reagera om det är mycket blod eller för nålar och sånt, för när jag var på hund och katt kliniken satt jag med på alla operationer (4-5 om dagen) och det var några där det var väldigt mycket blod. Men jag kände inte mig illamående alls, jag tyckte till och med det var intressant, och om någon skulle be mig förklara hur man kastrerar en hund skulle jag kunna beskriva det i detalj utan problem (ibland kunde det vara fem kastrationer per dag!).


Och att praoa på kungshaga gård kommer nog inte vara helt fel det heller, även fast jag vet att jag förmodligen mest kommer få mocka och ryckta hästar. Jag har varit och tränat på Kungshaga några gånger och det är verkligen helt otroligt fint! Såhär står det om gården på deras hemsida: "Gården på nära tolv hektar ligger lättillgängligt utanför Lund/Eslöv och bara tio kilometer från Flyinge.

Här finns 34 boxar av varierande storlek, uppvärmda och rymliga sadelkammare,dusch och toalett, nybyggt uppvärmt klubbrum med kök, ljust nybyggt ridhus 20x60, belyst utebana, belyst separat longeringsvolt, fantastiska uteridningsmöjligheter i Skarhults Kronopark i direkt anslutning till gården.

Sist men inte minst ett stort antal gräshagar och mindre hårdgjorda sandpaddockar. Allt vad en krävande ryttare kan önska sig för sin häst och träning."


Kan man få bättre prao...? Nää tror inte det!


Kommentarer
Postat av: erika

låter dö härligt! du får fota där lite :)

2012-09-08 @ 11:28:13
URL: http://www.erikajoyisabella.blogg.se
Postat av: Tove A

Sv: Tack snälla du !
Din blogg är också jätte fin !
Följa varandra via blogglovin ? :)

2012-09-08 @ 16:18:07
URL: http://tarvidsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0