Gårdagens terrängträning

Det blev riktigt stressigt igår för att hinna till träningen, jag slutade tio över tre men var inte hemma förrän halv fyra och vi skulle köra fyra. Som tur är så hjälpte mamma mig med Texas så att jag hann äta nånting och packa all utrustning innan vi körde. Det tog lite mer än en timme att köra dit och vi lyckades dessutom köra fel två gånger då det var väldigt dåligt skyltat, men tillslut kom vi fram. Texas var ovanligt jobbig att brodda för han försökte springa runt och sparkade hela tiden men efter mycket envishet så gick det.


Terrängbanan var väldigt stor och fin, massor med bra hinder att träna på och det var väldigt backigt och varierat underlag så det var roligt att träna på att rida på en sådan bana. Jag fick även prova hoppa en hinderkombination jag aldrig hoppat förut, man skulle galoppera ner i en vattengrav och hoppa ett smalhinder föreställande en anka som stod i vattnet och sen hoppa upp över en stock. Jag trodde ankan skulle vara det svåraste eftersom ett så smalt hinder kräver väldigt mycket inramning vilket kan vara svårt på Texas, men det som var svårast och krävde mest inramning var faktiskt stocken man skulle hoppa upp över. För efter ankan tappade dom lite inramning och det var därför lätt att dom flöt ut till vänster och smet förbi stocken så där gällde det att hålla om och ligga ett steg före hästen.


Texas var lite på sitt sur/stirriga hingst-humör och försökte därför springa iväg lite till vissa hinder och visade lite väl mycket humör emellanåt men efter att vi hoppat fram ordentligt mjuknade han lite och blev mer lätthanterlig, och hoppade då även bättre.


Jag är i alla fall riktigt nöjd med våran prestation och med träningen, dessutom var det en riktigt rolig och lärorik träning!


Det var väldigt mulet och regnade lite så det var absolut inget foto-väder så alla bilder där jag hoppar blev därför suddiga, men där är några bilder på hela gruppen när vi står still och lyssnar på Magnus så dom kommer förmodligen upp senare ikväll.


Kommentarer
Postat av: erika

LÅter riktigt kul och lärorigt :) Skoj att det gick bra ju!

2012-09-26 @ 21:53:43
URL: http://www.erikajoyisabella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0