Dressyr med Texas

Nu äntligen kommer inlägget om dressyrpasset med Texas i fredags! Texas gick som jag redan har skrivit i att tidigare inlägg riktigt bra, i början var han lite okoncentrerad och visade verkligen hur tråkigt han tyckte det var (skulle Texas få välja skulle vårt träningsschema bara bestå av uteritter och terrängträningar) men mot slutet lossnade han och gick jättefint.

 

 

Jag fokuserade inte så mycket på formen utan lät honom gå i den egentligen lite väl öppna formen som han helst går i, i stället la jag fokusen på att få honom lydig, genomarbetad och lyhörd för mina hjälper. Vilket jag tycker jag lyckades bra med, mot slutet kändes han riktigt loss och lydig, och när han går så bra kommer också den höga formen som jag vill ha upp honom i.

Jag och Texas efter terrängen på SM:et.

Kommentarer
Postat av: erika

ja jag har sett det ju, men frågan är om det är lönt att lägga dem pengarna om han ändå typ är rädd för hälften av hinderna :P sen har jag problemet med transport . .Men det hade varit riktigt skoj

2012-09-23 @ 21:33:39
URL: http://www.erikajoyisabella.blogg.se
Postat av: Li

Svar: Tack så mycket! :)

Fin blogg och fin ponny! Vad är h*n för ras? :)

2012-09-24 @ 00:32:07
URL: http://linester.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0