Dagens ridpass

Idag vilade Texas medan Sack fick gå dressyr i ridhuset. Sack kändes riktigt fin och var verkligen rolig att rida. Energin var det absolut inget fel på, tvärtom låg han på i bettet som sjutton i början men efter maaaassor av övergångar, skänkelvikningar och halvhalter lossnade han och trampade på under sig på rätt sätt.


Jag fokuserade framförallt på att få honom mjuk och lydig vilket jag tycker jag lyckades med bra, dock var det lite svårt att göra vissa övningar jag tänkt göra då vi som mest var sju i ridhuset. Men det är väl bara att vänja sig för på vintern när man inte kan rida ute på kvällarna är det inte ovanligt med 14 ekipage i ridhuset samtidigt.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Sv. Tack så mycket , desamma ! :D

2012-09-19 @ 06:55:37
URL: http://poonnytjeejerna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0