Dagens prestation

Idag gick alltså dressyren i fälttävlans SM, dagen till ära har hösten kommit på riktigt så jag går runt med mössan nerdragen över öronen och Texas har fått på sig ett fodrat täcke. Jag hann rida innan regnet började vräka ner men tyvärr hade inte alla den turen, och inte nog med att det regnade så blåste det halv storm också, och det gör det fortfarande.

 

 

Men nu ska jag komma till vad jag egentligen skulle skriva om, dagens resultat. Texas var otroligt fin på framridningen, mjuk och fin och bra med framåtbjudning. Tyvärr höll det inte i sig inne på banan där han i stället slingrade sig som en hal orm genom hela programmet och tappade framåtbjudningen totalt, på grund av detta blev det ett par ganska grova missar som drog ner procenten och gjorde att jag inte kunde hamna på ett absolut topp-resultat men bortsett från det gick det rätt bra ändå. Jag ligger sjua av 21 starter och sex placerade med 63,333% motsvarande 25,3 stilpoäng, vilket ändå är ett helt okej resultat. Man får tänka att det kunde gått mycket värre, det är trots allt levande varelser med viljor och humör och inte golfklubbor. Och det är inte slut än, i morgon är det dags för terrängen och på söndag går hoppningen så det kan hända massor.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0