Rädda Mrs Medicott

Antar att ingen i ridsportsverige har lyckats missa Facebook-gruppen "Rädda Mrs Medicott åt Sara Algotsson Ostholt"?!


Anledningen till att gruppen startades var för att försöka hjälpa Sara att behålla sin nya stjärnhäst Mrs Medicott som hon tänkt rida OS med 2016.


Folk kan alltså skänka pengar till insamlingen för att hjälpa till, än så länge har man lyckats få in hela 457.620 kronor och målet är en halv miljon. Som jag har förstått det kommer sponsorer betala halva summan (och Sara kommer naturligtvis bidra också). Men om pengarna inte skulle räcka kommer hela summan gå till Svenska fälttävlanskommitténs ungdomssatsning, vilket jag tycker skulle vara ett väldigt bra sätt att använda pengarna på också.


Självklart är jag med i gruppen och stöttar detta, är ni läsare också det?? Har ni i så fall skänkt lite pengar??


Kommentarer
Postat av: Tove A

Uch jag tycker det är hel sjukt ! Ska man ha en häst får man allt betala den själv eller om man har egna sponsorer som betalar den ! Hon får väll spara i hopp eller ta ett lån som alla andra ryttare!
Bara för att hon rider OS är det inget undan tag ! tycker man borde ta bort det där uch ! Vad tycker du om det ?

2012-11-01 @ 18:23:11
URL: http://tarvidsson.blogg.se
Postat av: erika

så kul tyckte jag när jag såg det

2012-11-04 @ 12:53:22
URL: http://www.erikajoyisabella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0