Jag lever!

Som ni kanske märkt har bloggen inte uppdaterats på några dagar, anledningen till det är att jag har varit på moppekurs i Osby över helgen. Jag var där med en kompis och vi hade verkligen otroligt kul! Det var både teori och körning, vi fick köra både vanlig moppe och fyrhjuling.


Första dagen fick vi framförallt bara lära oss lite hur det funkade och träna på att köra mellan koner, bromsa, köra så långsamt som möjligt utan att sätta ner fötterna, och köra liiiite i trafiken. Och så hade vi ganska mycket teori. Andra dagen fick vi köra mer, vi började med att köra 3 mil längst slingriga små vägar i skogen och även köra en del på grusvägar. Det var riktigt kul att få köra så länge och vår ledare, Putte var riktigt rolig och skojade med oss hela tiden. Sedan åkte vi tillbaka och hade lite teori innan vi skulle ut och köra igen. Denna gången körde vi tre per ledare och var lite mer ute i trafiken inne i "stan" bland bilar osv. Vi hade riktigt kul och gasade på ordentligt emellanåt! Som sagt riktigt kul har det varit och jag tycker verkligen alla i Sydsverige som ska ta moppekort ska gå intensivkursen i Osby!


Kommentarer
Postat av: erika

välkommen tillbaka ;)

2012-10-22 @ 19:57:00
URL: http://www.erikajoyisabella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0