Förtydligande

Jag får rätt mycket kommentarer på "vilken söt ponny" jag har, så jag tänkte bara förtydliga lite om att jag faktiskt har två ponnyer.


Norrhaga Sack och Skattegårds Texas heter mina hästar. Sack är en C-ponny, newforest valack född 2002, honom tävlar jag framförallt dressyr med och har placeringar upp till Lätt A men har startar lätt A: P1 med bra resultat, men jag tränar även en del hoppning och terräng med honom. Sack är ljusare brun än Texas, han har stjärn i pannan och halva mulen är rosa/vit.


Texas är född 1994, D-ponny och är godkänd newforest hingst. Texas har jag haft sen förra året och det var på grund av honom jag började med fälttävlan, tillsammans har vi startat upp till Lätt B hoppning med placeringar, lätt A: P1 dressyr och P90 fälttävlan med placeringar. Förra året kom vi sexa i lag-SM, i år startade vi stil-SM och tog silver i lag-DM och kom individuellt preciiis utanför placering (alla dessa var i fälttävlan). Texas är ganska mörkt brun, har i princip likadana tecken som Sack men är betydligt grövre och har en enorm pannlugg så hans stjärn syns knappt.


Nu kanske det är fler som ser skillnad på dom, fastän båda är ganska lika och otroligt söta!


Sack är på bilden längst upp och Texas längst ner.


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hej! Min förra ponny jag hade hette Skattegårds Space och liknar din ponny väldigt mycket! :)

2012-10-13 @ 11:11:13
URL: http://granaryttarna.blogg.se
Postat av: Ida

Jättefina ponnys! :)

Sv; Ja jag hade oxå svårt att välja mellan Uvex och Hööks hjälm, dom ligger på typ lika plats för mig typ :) Kram!

2012-10-15 @ 21:59:00
URL: http://idawoxliiin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0