Första dagen hos distriktsveterinärerna i Flyinge

Denna veckan är andra och sista praoveckan, förra veckan var jag ju på Kungshaga gård men denna veckan ska jag vara hos distriktsveterinärerna i Flyinge.


Så idag var alltså första dagen där, idag skulle jag bara vara på kliniken i Flyinge så det var inte jättemycket att hjälpa till med. Precis som förra året på hund och katt kliniken Prima liv var det mest bara att vara med vid undersökningar och kanske hjälpa till lite där, och vara med och titta vid operationer. Sen fick jag även fylla på lite kanyler osv, rengöra undersökningsborden och torka golven efter patienterna. I morgon tror jag jag ska få följa med ut på "fältet" som dom säger, så då blir det nog lite mer att göra men det var i alla fall rätt kul dör idag, så det känns som en bra prao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0