Terrängträning och dressyrträning

Idag har jag varit och tränat terräng med Texas, vi tränade på att hoppa bana vilket gick bra. Första rundan blev han dock lite stark mot slutet så på sista hindret blev det ett lite konstigt språng men andre gången gick det bättre, han var visserligen fortfarande lite stark men han lyssnade bättre på mig och vi fick till många fina språng och fast än han var stark så kändes det som vi höll ett rätt bra tempo.

Efter terrängträningen åkte jag och mamma ner till ridhuset och så hjälpte mamma mig när jag red dressyr på utebanan men Sack. Han gick riktigt bra, jag fick upp honom i riktigt hög form och han blev riktigt studsig i steget. Så man kan väl sammanfatta det som två lyckade ridpass :).

Terrängträning med Texas

Dressyr med Sack


Kommentarer
Postat av: Jennie Börs - Newforestponnyer

sv: New Forestar är allt en bra trevlig ras! :)

2012-05-13 @ 20:59:19
URL: http://newforestponnyer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0