Dressyr i skogen

Idag red jag dressyr i skogen på Sack vilket gick jätte bra, tränade på samling och ökning/längning och på att ställa honom till höger och vänster men också på att rida rakt fram och få honom att gå helt rakt så han inte ex. lägger huvudet lite på sned eller går på dubbla spår. Han var ganska nervig idag och hade väldigt mycket energi framåt vilket jag tycker är bra för då är det mycket enklare att använda energin till att få upp hästen i form och aktivera bakdelen ordentligt så att hästen går ”uppåt, framåt”. Vilket jag tycker jag lyckades riktigt bra med idag för han blev precis så hög i formen som jag vill ha honom.

Så det blev alltså ett väldigt lyckat ridpass med Sack idag, hoppas det går lika bra ikväll med Texas för då är det hoppträning för Tobias.

Fina lilla Sack♥


Kommentarer
Postat av: Ullis :)

SV. Tack så mycket, vad gullig du är :) Kommer på måndag!

Saknar dig! Kram!

2012-05-18 @ 10:48:02
URL: http://ulrikaslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0