Markarbete, terräng, dressyr...

Så har jag ridit hästarna idag, började med Pelle som fick gå lite lungt markarbete. Gick så lungt och fint, väntade snällt på mina hjälper. Tränade mest på att bara få honom att känslig för hjälperna och lite avsaktningar och volter vilket fungerade jätte bra:)
Sen var det dags för Texas som äntligen fick hoppa terräng. Han var så klart lite väl på ibland men det hade jag väntat mig, och jag har hellre en häst som är lite över pigg än en med knappt någon energi alls:P
(kommer bilder sen)
Till sist var det dags för Sack som fick sig ett riktigt dressyrpass. Han gick riktigt bra, var lite tjurig med ryggningarna i början men sen lossnade det. Red igenom Lätt A:1 pogrammet som jag ska rida i morgon. Gick bra förutom att jag måste tänka på att titta lite upp och ut i galopp fattningarna, speciellt från skritt för annars finns det riska att han antingen försöker springer in i galoppen eller att han fattar fel galopp, men för övrigt gick det bra. Är han så lydig och om jag lyckas hålla den höga formen genom hela pogrammet i morgon så har vi nog en ganska bra chans även om det är hård konkurrens:)

Kommentarer
Postat av: Elin

sv: Tack :D

2012-03-03 @ 22:23:02
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: elina

sv: hoppas jag med! :D



Sjukt snygg ponny hade du! (kollade dina bilder), man blir bara ännu mer sugen att få en egen :)

2012-03-04 @ 12:05:03
URL: http://dollan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0