Ett värdigt liv??

Kollade Daniela Anderssons blogg idag, hon hade skrivit ett inlägg om hästen på bilden. Lever den ett värdigt liv? Jag tänkte i alla fall skriva vad jag tycker om det.
 
Jag tror faktiskt inte den hästen kommer ha ett bra liv, liksom hur mycket häst kan den vara?! Med ett sånt ben kommer den ju aldrig kunna springa runt i hagen och busa med andra hästar, inte bli motionerad på något sätt. Dessutom är hästar flyktdjur, så en häst som är skadad och inte kan springa ordentligt känner sig alltid hotad och utsatt. För en sjuk/skadad häst ute i det fria överlever förmodligen inte särskilt länge eftersom den inte kan fly från rovdjur. Så min åsikt om detta är alltså att jag tror inte den hästen kommer leva ett värdigt hästliv. 
 
Vad tycker ni?

Bara så ni vet, det stora mellanrummet efter "kollade" är en länk till Danielas blogg:)

Kommentarer
Postat av: Emelie Fredriksson - JUMPLEAGUE

Sv: Tack så mke för förslagen till vad jag kan skriva! :)

2012-07-04 @ 11:32:26
URL: http://jumpleague.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0