Mocka,rida,rida,plugga...

Ungefär så har min dag sett ut. Red både Sack och Texas i ridhuset idag, är nöjd med båda, Texas är ju inte helt "igång" än så länge så han är fortfarande lite stel men annars gick det bra. Det jag ska träna mycket på med Texas  i år är att stärka honom i vänster sidan då han gärna vill "slänga ut" vänsterbogen.
Sack var som vanligt väldigt speedad men gick ändå väldigt bra, gjorde några riktigt bra ökningar där han visade sin fina trav och verkligen fick med sig bakdelen. Fördelen när han har lite extra överskotts energi är att det blir enklare att få med sig bakbenen och verkligen få upp honom i form vilket behövs nu när vi ska upp i klasserna:) Visserligen bockade han två gånger när jag skulle fatta galopp från skritt och han tyckte det blev lite jobbigt när jag jobbade så mkt med att få med hans bakben men annars gick det ju bra:)
Sen klippte jag pannluggen på Texas men ångrar mej faktiskt tyckte han var sötare innan så jag tror nog jag ska låta den växa ut igen:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0