Årets första fälttävlan!

Igår startade jag årets första fälttävlan på Texas. Är nöjd med dagen, dock kunde banhoppningen gått bättre. Jag fick nämligen inte fram honom riktigt på framridningen, visserligen blev det lite bättre inne på banan men jag skulle önskat lite mer framåtbjudning. Men annars fick jag faktiskt fina språng men tyvärr så ”doppade” han ena bakbenet på ett hinder så det blev ett nedslag.

Dressyren gick faktiskt bra, han hade bra skjut bakifrån men jag tyckte han kändes lite seg men det såg i alla fall bra ut tyckte domaren för jag fick 47 straff  och låg etta fram till banhoppningen…då hoppade jag ner på en fjärde plats;)

Sen terrängen gick jätte bra, det är nämligen det som är vår starkaste sida. Terrängen var den här gången ganska utslagsgivande eftersom det var en ganska svår bana faktiskt och för att hålla sig nära optimaltiden var man tvungen att rida på rätt bra,vilket var en fördel för oss. Var i alla fall väldigt roligt så nu taggar vi inför nästa fälttävlan som går i flyinge!:)


Kommentarer
Postat av: Ebba

Sv: Nej men precis?! Tycker alla ska ta hand om sin egen häst istället för att bry sig om andras!

Tack :')

Ps, superfina bilder på dig och din ponny!! :)

2012-04-01 @ 22:39:53
URL: http://noggers.blogg.se/
Postat av: Jenny

fina bilder!

2012-04-02 @ 10:24:41
URL: http://jedressage.blogg.se/
Postat av: Karolina & Olivia - hästblogg

hejsan!

fin blogg du har, Är du kanske intresserad av ett Bloglovin byte?



Kram! :)

2012-04-02 @ 20:17:30
URL: http://ponnybruttornas.blogg.se/
Postat av: Anna & Astrid - powerponys

Hej! Kika gärna in på vår blogg, den handlar om Anna & Astrid, två satsande ponnytjejer, en som satsar på hoppning och en som satsar på dressyr, hoppas du kikar in och följer vår resa, glöm inte att lämna en kommentar vad du tycker om den!  Kram, förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer! <3

2012-04-21 @ 15:05:44
URL: http://powerponys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0