Min dag på praon

Idag på praon fick jag på förmiddagen följa med en av veterinärerna ut på två besök. Det första besöket var i ett kostall där en kviga (ko som inte fått kalv än) skulle kollas då bonden misstänkte att hon kanske var dräktig. Men det var hon inte vilket var en glad nyhet för bonden! Sedan åkte vi vidare till en häst som skulle besiktigas, och det gick också bra. Eftersom ägaren till hästen skadat foten var det jag som fick springa med hästen men det gick bra, den var så lugn och snäll så.


Klockan ett var vi tillbaka i Flyinge på kliniken igen, då hjälpte jag en annan veterinär vid en undersökning av en hund med klåda. Sen åt jag lite lunch och sen var det inte mycket mer. Jag satte frimärke på maaaaassor med brev som skulle skickas iväg, jag hjälpte till med städningen och tittade när två shettisar vaccinerades. Sen var den prao-dagen slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0