Gårdagen

Igår på praon var jag med veterinären Ida ut nästan hela dagen, hon hade jouren så det var en del att göra. En häst med hosta, en annan med svullna ganacher och en böld på underkäken, en häst med ganska allvarlig kolik, förkylda höns, hund som blivit attackerad av ett vildsvin och behövde sys osv. Det var i alla fall väldigt roligt! (Stackars Ida fick dock hålla på halva natten också)


När jag kom hem igen red jag både Sack och Texas varsin runda i skogen och fixade lite i stallet, det var riktigt kallt och äckligt när jag red och senare på kvällen började det hagla och snöa också.


Kommentarer
Postat av: kajsa

Spännande att praktisera hos en vetrinär :) Kan tänka mig att man får uppleva mycket.

2012-10-27 @ 00:07:38
URL: http://kajsashastliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0