Fälttävlans DM 2012

Idag gick alltså fälttävlans DM (skåne) som också var årets sista fälttävlan. Jag slutade på en 6:e plats av fem placerade och 17 starter och ett silver med laget vilket jag är nöjd med.

 

Dock började det inte jättebra, Texas var på sitt värsta hingst-humör och ville allt annat än att sammarbeta och gå dressyr. På framridningen gick han okej, men sen inne på banan sprack det lilla som faktiskt var bra och han totalvägrade gå lydigt och avslappnat. Vilket naturligtvis visade sig på resultatet (dock tyckte jag domaren var lite väl snål, men men) som blev 62.8 straff (så dåligt har jag aldrig haft innan efter dressyren). Efter dressyren låg jag på en 13:e plats.

 

Sen hoppningen gick betydligt bättre. Så bra har han i princip aldrig gått och det blev en nolla i både tid och på hinder! Efter hoppningen hade jag klättrat upp och låg då som 11:a.

 

Eftersom regnet fullkomligt vräkt ner dagen innan så var framridningsbanan till terrängen inte kul att rida på, därför brydde jag mig inte om att ruscha honom ordentligt där utan hoppade bara precis fram och sen ruschade jag honom ordentligt på gräset i stället några minuter innan jag skulle starta.  Väl ute i terrängen gick det riktigt bra, Texas sög verkligen på framåt och bjöd riktigt fint på hindren! Hade faktiskt inte ett ända problem på nåt hinder fastän det var en rätt svår bana och det var ganska många som fick stopp. Däremot fick jag problem när jag skulle över en väg som man var tvungen att rida över. Det var inte själva vägen som var problemet utan när jag kommer ut ur skogen och ska rida över vägen kommer det en bil. Funktionärerna viftade och skrek på den att den måste stanna men den fortsatte, sen var det som om den förstod att den måste flytta på sig men då kör den upp i skogen precis på stigen där jag ska rida. Bilen hann såklart inte flytta på sig och jag tänkte absolut inte stanna men jag fick ju ändå dra ner tempot och rida runt om, och det tog ju en del på tiden. Men annars gick det riktigt bra! Felfri på hinder och tid vilket resulterade i att jag hoppade upp ytterligare och slutade 6:a, alltså precis utanför placering!

 

För laget gick det också riktigt bra. Vi lyckades ta 2:e placeringen! Så detta kändes verkligen som ett bra slut på fälttävlanssäsongen och hoppas det går lika bra (fast helst lite bättre) nästa år!


Kommentarer
Postat av: Stella

Sv: Tack så mycket! :)

2012-10-06 @ 21:46:49
URL: http://stellab.blogg.se
Postat av: Erika

Haha så söta ni alla är :) ligger film på min blogg och jag har nån bild på dig på min mobil.
Såg riktigt kul ut idag! Önskar jag hade min pålle med ;)

2012-10-06 @ 22:50:14
URL: http://erikajoyisabella.blogg.se
Postat av: Madicken

Fin blogg du har! :)

2012-10-07 @ 21:58:03
URL: http://knutarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0