Dressyrträning med Sack

Igår var jag och tränade dressyr på Kungshaga igen för Katharina, vi tränade framförallt skänkelvikningar, öppnor, slutor och lösgörande övningar för att verkligen få med bakdelen. Sack var riktigt riktigt fin och kämpade verkligen fastän det var jobbigt och svårt. Jag fick också anstränga mig ordentligt för att få alla hjälper på rätt plats vid rätt tillfälle.

Det var en övning som var extra svår, jag skulle flytta in bakdelen och ha honom utåtställd, sammtidigt skulle jag få honom att korsa bakbenen men inte frambenen. Från den övningen skulle jag sen gå in i en bakdelsvändning och byta varv och sedan göra samma sak i det varvet. Riktigt ansträngande för hjärnan!

Det var i alla fall en väldigt rolig och bra lektion. Nästa onsdag ska jag ha med Texas i stället för Sack, ska bli kul att se vad Katharina tycker om Texas, tror faktiskt inte hon vet att han är godkänd hingst så ska bli intressant att höra vad hon tycker om honom.


Kommentarer
Postat av: Madde å

Hej! Vi har en tävling på våran blogg då man kan vinna ett pannband. :) var gärna med och tävla! :)

2012-11-16 @ 08:19:21
URL: http://livetmedponnysar.blogg.se
Postat av: erika

Låter som en bra och givande träning där man efteråt känner att det gett något :)

2012-11-16 @ 09:51:41
URL: http://www.erikajoyisabella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0