Veckans bästa pass!

Idag körde mamma ner mig till ridhuset och hjälpte mig lite när jag red Sack, och som rubriken lyder var det lätt veckans bästa pass! Fastän det var flera veckor sedan han gick ordentlig dressyr så gick han sjukt bra, han kändes så himla mjuk i både munnen och sidorna och lyssnade fint i princip hela tiden.


Jag red inte särskilt länge men väldigt intensivt och med bara små skrittpauser emellanåt, så när vi slutade var han ordentligt svettig (beror också på att han börjat sätta vinterpäls). Jag tränade framförallt på att få honom lydig och genomriden, genom att göra massor med övergångar hela tiden, rida skänkelvikningar och träna på att korta och länga honom i framförallt galoppen.


Tyvärr glömde jag kameran hemma så ni får nöja er med en gammal bild.


Kommentarer
Postat av: ida

Superfin blogg!! :D <3

2012-09-09 @ 18:55:49
URL: http://idabolander.blogg.se
Postat av: Tove A

Hoppas du har haft en bra dag :)

2012-09-09 @ 20:29:58
URL: http://tarvidsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0