Träningsplanering

För ett tag sedan hittade jag en jätte bra text på agrias hemsida om hur man lägger upp hästens träning, där var även ett exempel på en träningsplanering. Och jag tyckte den passade Texas nästan helt perfekt, där var bara vissa pass som jag var tvungen att byta plats på pga träningar med fast tid men annars ändrade jag nästan ingenting.


Träningsplaneringen:
Dag 1:
Dressyr, ca 30 min effektivt arbete inklusive lösgörande arbete.

Dag 2:
Uteridning med två sekvenser av klättring/galoppjobb.

Dag 3:
Longering eller tömkörning

Dag 4:
cavalettiarbete eller hoppning, effektivt arbete under 30 min

Dag 5:
Lång skrittur på varierande underlag

Dag 6:
Vilodag

Dag 7:
Uteridning på varierat underlag i skritt och trav


Vad tycker ni, verkar det bra?


Kommentarer
Postat av: ella THAT KING.

hejhej, snygg blogg!
Frågestund på min blogg & den som ställer mest frågor vinner en länk till sin blogg!

http://ellaapersson.blogg.se/2012/august/fragestund-1.html

2012-09-02 @ 12:26:33
URL: http://ellaapersson.blogg.se/
Postat av: Elin

Rätt bra, men kanske lite längre pass

2012-09-12 @ 19:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0