Dressyrträningen med Sack

Träningen för Catharina gick riktigt bra! I början tränade vi mest på basic grejer men sen började vi med lite svårare övningar. En övning tyckte jag var riktigt bra och efter att ha gjort den några gånger kände jag stor skillnad på Sack, han var mjukare, hade bättre framåtbjudning och var mycket lättare att hålla rakriktad och få in bogen på. Övningen gick till som så att jag skulle rida på en liten volt först i skritt och ställa honom inåt, sedan skulle jag flytta ut bakdelen och få honom att korsa bakbenen men inte frambenen, dom skulle gå kvar på volten. Alltså lite som att rida en bakdelsvändning på en volt. Sedan skulle jag ställa honom utåt och flytta ut bogen och korsa frambenen men inte bakbenen, alltså lite samma sak fast tvärtom. Detta skulle jag sedan göra i trav också fast på en lite större volt. Som sagt en riktigt bra övning!


I slutet tränade vi också på att få det där flytet och rörligheten i skänkelvikningarna. I början gick det lite småtrögt men sen alltså wow! Jag riktigt kände att jag fick till det och det bara flöt fram! Så nu får vi bara hoppas att skänkelvikningarna på helgens tävling går lika bra!


Kommentarer
Postat av: Emelie och Moa

Hej, om du är sugen på en helt ny design så gör vi designer gratis :)

2012-09-27 @ 16:41:21
URL: http://ridgalnisarnas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0