Min dag

Idag har Sack gått dressyr i ridhuset eftersom det är tävling i morgon. Red lite lösgörande och tränade tempoväxlingar och massor med halvhalter, även i galoppen för där har jag nämligen haft lite problem med halvhalterna för han har inte riktigt haft styrkan att verkligen sätta under sig och gå upp i riktigt samlad och hög form. Men det har vi tränat på så nu sitter det, nu gäller det bara att få till det på tävling också:) Mot slutet red jag igenom lätt A:1 och delar av lätt B:1 och det kändes bra ska bara se till att titta lite utåt i galoppfattningen från skritt så att vikten hamnar rätt så att han fattar rätt galopp:). Texas gick markarbete och lite intervall träning i skogen idag, är nöjd med honom med tanke på att han stod igår och gick ganska hårt på hoppträningen i torsdags. Blev även lite inhandlande, köpte läder fett från veredus som tydligen ska vara väldigt bra har aldrig provat den men vi får se. Köpte också silikon band till manen som jag vet är sjukt bra:).


Kommentarer
Postat av: Daniela - Var med och tävla om ett Glen Gordon pannband

Underbart söt ponny på headern!

Vad heter han/hon?



Var gärna med och tävla om ett GG pannband storlek:

http://upplandsryttarnas.blogg.se/2012/march/t-a-v-l-i-n-g.html#comment

2012-03-10 @ 19:20:55
URL: http://upplandsryttarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0