Texas har tre avkommor!

Hade inget att göra så jag googlade runt lite på Texas och hittade tre ponnyer som är efter honom. Sunny Girl, Trolldans och Trollslända.


Skulle vara rätt kul att sätta honom i avel igen eftersom han är godkänd hingst och jag tror han skulle kunna få riktigt fina avkommor med rätt sto. Han har både fina gångarter och bra temperament. Fastän han är hingst så är han verkligen otroligt snäll, dock förstår jag att folk kan bli lite rädda för honom innan dom lär känna honom, för han är nämligen rätt högljudd. Men som sagt väldigt snäll och relativt lätthanterlig. Skulle han få fler avkommor gissar jag på att dom skulle bli ganska högresta (som Texas), få ganska bra gångarter och framförallt, bra barnponnyer med bra temperament. Det är i alla fall sådana avkommor hans pappa Skattegårds Miramis ger. Så eftersom dom är otroligt lika skulle nog Texas ge ungefär likadana avkommor.


På avelsvärderingen 1999 fick han såhär fina poäng:
Exteriör: 8-8-8-8-9=41 p
Löshoppning: 8-8
Gångarter: 7-7-7-7


Kommentarer
Postat av: Norea

Det låter ju som en toppenhingst! Ni borde pröva att ta föl någon gång ju :)

2012-08-10 @ 20:47:32
URL: http://norean.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0