Märkesutrustning - viktigt eller inte?

Kan helt ärligt säga att jag inte bryr mig om min utrustning kommer från Hööks eller kingsland, huvudsaken tycker jag är att den är snygg och bra. Sen är det klart att märkesutrustning kan ha bättre kvalité och hålla längre än lite billigare utrustning, men utifrån min erfarenhet kan även billig utrustning ha bra kvalité.


Och nu när jag är inne på märkesutrustning kan jag ju inte låta bli att ta upp det märke jag tänker på först när någon säger "märkesutrustning", Kingsland. Jag vet att Kingsland har blivit otroligt populärt bland tävlingsryttare, och framförallt bland hoppryttare. Men jag kan absolut inte förstå varför, liksom vad är det som är så speciellt med Kingslands grejer mer än att de är fjantigt dyra?


Men det är klart, om jag skulle få välja mellan två schabrak för samma pris där det ena var märkes och det andra från ex. ullared skulle jag välja märkesschabraket. Men annars bryr jag mig faktiskt inte, för oftast känns det som att om man köper märkesutrustning är det märket man betalar mest för och inte själva produkten.


Vad tycker ni, är det viktigt med märkesutrustning?


Kommentarer
Postat av: erika

Aha okej. Det var ju kul för er :)
Oj ja då var den lite kämpig men kanske lite kul med att få kämpa lite :)

2012-08-21 @ 22:20:42
URL: http://www.erikajoyisabella.blogg.se
Postat av: Karin

Jag tycker inte att märkesutrustning är viktigt. Bara man gillar något behöver man väl inte bry sig om märket? :)

2012-08-22 @ 08:17:42
URL: http://kakansomager.blogg.se
Postat av: Julia ♥

Fin blogg! gör du bloglovinbyte eller länkbyte? :)

2012-08-22 @ 11:35:57
URL: http://juliasfoto.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0